Membangun team digital transformasi sudah jadi langkah strategis tahun 2019 bersama socialselling.id Workshop with CEO/ Board Of Director Menggunakan 7 pertanyaan bisnis menyangkut mengenai langkah strategis perusahaan yaitu seputar tentang: 1. How would you describe your business today ? as you might aware that GoJek punya 3 credo : Speed, Innovation, Social Impact. Implikasinya adalah semua kegiatan operasional akan mengarah ke Credo itu. Misalnya ambil Speed : focus ke fast response order fulfillment sehingga matrix business yang penting adalah berapa lama partner (supply) gojek memenuhi demands/order via apps. Matrix ini menjadi penting sehingga semua aktivitas operasional mengarah ke matrix tersebut.

2. How has the performance been over the past few years relative to competitors? . Ingin tahu saja who is right “competitor” kemudian www dan wai saja sih, apa itu www : what work well and what is area to improve. This is not blaming one to another it just snapshot the area that supposed to be improved. Setuju kan bro ?

3. What should be our aspirations for 2020 (metrics, targets)?. In connection to the dream or imagination of CEO, kira kira apa yang ingin di jangkau. Gojek setuju salah satu OMTM (on matrix that matter) adalah Rapid Fire Fulfilment on the order via apps. So be it! ..all the efforts should go there as the way to increase speed of respond time. Target is not mere Sales Angka but also relate to the Service/Product yang akan di deliver.

4. What should be our strategic priorities over the next few years?. Ini membantu kita semua untuk memprioritaskan which initiative yang akan diambil dan kita harus memahami irama dengan para pucuk pimpinan. Mereka bisa melihat dari kaca mata sebagai pemimpin.

5. What are your perspectives on the 3 focus areas (wholesale transaction, retail payments, high yield)?. Ini Punch question to get better inline answer antara pertanyaan 3 & 4. So, as partner of transformation we have to have better match maker instead of teman curhat para CEO :-)

6. What are the key challenges that can impede our business from executing its strategy?. Ini pertanyaan menantang untuk ditaklukan dan ini harus kita tangkap bagian dari menciptakan Focus, Synergy dan Connected.

7. What are your expectations for this project?..Nah ini akan melahirkan keyakinan bahwa Board of Director memberikan mandat kepada team Transformasi melakukan ROAD MAP yang seharusnya diambil dengan pandangan orang yang di luar business operation.

Digital Marketing Blue Print development Setelah membaca business issue diatas, pertanyaan Marketing berikutnya adalah adalah

8. Which segment do you want to prioritise for Acquisition and Retention program ? Check with an answer of Question no 4.

9. Do you have digital team dream in your mind now, It can be different business or same business that currently working in? . Pertanyaan sederhana ini mengajak kita ke Where is destination

10. What kind of real — honest story that match with your organisation strength ? . Ini mambantu kita menemukan What Would like to say to the consumers in corporate level sehingga bisa trickle down to the brand level (product)

"Google & Facebook adalah tools, don't focus to it. Focus to the real people we will update you later how to use those tools!!"